Organisatie

Stichting Liberis is de vrije vertaling van: 'voor deze kinderen'. Stichting Liberis is voor kinderen die niet kunnen meekomen in het huidige onderwijssysteem, kinderen die vastlopen in hun ontwikkeling of kinderen die niet getest kunnen worden waardoor onvoldoende zicht is op de problematiek en het intelligentieniveau. Ook kinderen die net even die extra ondersteuning nodig hebben om vervolgens een passende plek in het onderwijs te vinden zijn welkom bij Stichting Liberis. Stichting Liberis biedt deze ondersteuning in de vorm van behandeling op één van de behandelgroepen of door middel van ambulante begeleiding thuis of op school.

Stichting Liberis is opgezet door twee ABA-trainers, Tess Koning (ontwikkelingspsycholoog) en Marlon Vennik (orthopedagoog). Door hun werkervaring en passie vanuit hun vakgebied werd duidelijk dat de doelgroep die Stichting Liberis wil bereiken ontzettend veel baat heeft bij ondersteuning op maat. Het afstemmen van de behandeling of begeleiding op de individuele behoeften van het kind maakt dat ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen en zo ontzettend veel kan bereiken.

Bijzondere kinderen die uniek zijn en het verdienen om in een stimulerende leeromgeving te worden uitgedaagd zoveel mogelijk uit zichzelf te halen. Kinderen die het verdienen om begrepen te worden en gelukkig te zijn, te spelen en te leren tegelijkertijd.

Stichting Liberis: een plek voor deze kinderen.

Missie

De missie van Stichting Liberis is om een leeromgeving te bewerkstelligen waar kinderen met een stoornis binnen het autisme spectrum, een ontwikkelingsachterstand en/of verstandelijke beperking zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Door middel van intensieve begeleiding worden de potenties van ieder kind optimaal benut en leren zij zich vaardigheden eigen te maken die nodig zijn om zo zelfstandig mogelijk te functioneren. Doordat Stichting Liberis inspeelt op de individuele behoeften van het kind is er de mogelijkheid om voor ieder kind een persoonlijk ontwikkelplan te formuleren.

Kinderen die de behandelgroep bezoeken worden klaargestoomd voor uitstroom naar de meest passende vervolgplek, veelal een vorm van onderwijs. Zij worden ook tijdens het uitstroomtraject begeleid totdat ze volledig zelfstandig kunnen functioneren in een groepssetting. De kinderen die gebruik maken van de ambulante hupverlening werken toe naar zelfstandig functioneren in de klas en/of het bewerkstelligen van een thuissituatie waarin zowel het kind als individu en het gezin in het geheel optimaal kan ontwikkelen en samenleven.

Visie

Door ieder kind als individu te benaderen en de behandeling hier op aan te passen willen wij de kinderen stimuleren het beste in zichzelf naar boven te halen. Ieder kind is uniek. Met de juiste begeleiding en ruimte voor de eigenschappen van het kind, kan ieder kind zich ontwikkelen. Het ene kind met wat meer hulp dan het andere kind.

Kwaliteit

Stichting Liberis is in het bezit van het HKZ kwaliteitskeurmerk. Hiermee voldoet zij aan de norm op het gebied van een passend kwaliteitsmanagementsysteem. Hieronder vallen onder andere werkprocessen, veiligheid, risicobeheersing, kwaliteit van zorg en personeelsmanagement. Jaarlijks wordt getoetst of Stichting Liberis aan de eisen van dit kwaliteitskeurmerk voldoet.

Meer Informatie?

Wil jij weten of Stichting Liberis geschikt is voor jouw kind? Heb je vragen voor ons of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag!